Tsvetkov Опитен потребител
Регистриран на: 13 Окт 2003 Мнения: 392 Местожителство: Хитрино, Шуменско
|
Пуснато на: Чет Мар 18, 2004 21:28 Заглавие: За начинаещи - психология на клиента - 2 част |
|
|
Разни клиенти… разни идеали. Още по походката или по това, как наднича предварително през прозореца, може да Ви ориентира. Ако почука и поздрави пръв, добре. Но ако Ви протегне мазна ръка (без да го познавате) и започне да фамилиарничи…Тих тон и желание да Ви се обясни проблема означава съгласие с Вашите умения. Прекалено повтаря АЗ и не Ви доизслушва – смята Ви само за един калайджия. Ако е сам – добре, но ако води още двама, трима от махалата – значи
няма самочувствие или пари. Ако Ви предплати и държи на определен срок – запретвайте ръкави и се хващайте за работа. Жените-клиентки са за предпочитане пред мъжете. Измита кола, стегната стойка и изгладени панталони са добър знак. Ако Ви стисне ръката на раздяла, вярва във Вас.
Разпитвайте клиента за всички обстоятелства при повредата – не рядко тази информация води до 50% от успеха Ви при ремонта. Заинтересованността от Ваша страна укрепва доверието му във Вас.
Не му давайте номера на телефона си, иначе ще Ви тормози през час, изисквайте неговия. По-високата цена засилва уважението към Вас, по-ниската го кара да мисли, че нищо не сте направили.
Не забравяйте, че клиентът идва винаги като при съдия - очаква присъдата си, която пък се свежда просто до два показателя – време и пари. Неясноти по тези два въпроса уронват авторитета Ви. |
|