|
Форум за електроника Български форум за електроника, ремонти, схеми, документация
|
Предишната тема :: Следващата тема |
Автор |
Съобщение |
DMS_88 Опитен потребител
Регистриран на: 26 Юли 2009 Мнения: 118 Местожителство: Sofia
|
Пуснато на: Съб Ное 14, 2015 19:31 Заглавие: Подмяна елементи 18650 - разлики в показанията, SH366000 |
|
|
Става дума за Toshiba Satellite A200, относително стар модел, но доста издръжлив. Оригиналната батерия се предаде преди година и половина, а новата китайска купена тогава започна да държи около час. По характеристика китайската батерия е 5200mAh, а новата е сглобена с елементи LG ICR18650E1 и очаквания капацитет е 6400mAh. За съжаление показанието на оставащите проценти е като със старите елементи. За около час пада до 5 процента, като след това издържа още дълго време. При зареждане достига 99%, като също минава дълго време преди да светне лампата за налълно зареждане. Калибрации от рода на пълно разреждане/зареждане и т.н. не действат. Няма възможност за калибрация от BIOS, драйвера ACPI-Compilant е уж най-новия. Някой може ли да удари рамо с разрешаване на проблема? Платката ли се променя някак или на нови елементи трябва друг вид? Старите елементи могат да се върнат не е проблем, но идеята беше ситуацията да се разреши и лаптопа да се ползва дълго без захранване. Ако някой се е занимавал с тови вид чип SH366000 и SMBus v1.1 нека удари рамо.
Благодаря предварително. _________________ Alfa Romeo
Последната промяна е направена от DMS_88 на Сря Ное 18, 2015 13:30; мнението е било променяно общо 3 пъти |
|
Върнете се в началото |
|
|
hidrazin Опитен потребител
Регистриран на: 05 Мар 2008 Мнения: 1420 Местожителство: Казанлък
|
Пуснато на: Съб Ное 14, 2015 19:57 Заглавие: |
|
|
Предполагам че и тая батерия е като голяма част от другите - само подмяната на елементите не помага.
На платката в батерията си има чип който брои циклите на батерията и накрая ти казва че е свършила.
Независимо дали елементите вътре са още читави или не - демек изкуствено я състарява.
Официално това се прави с цел безопасност. Аз съм насвятакал такива елементи от уж умрели батерии на много места.
Та вариантът е бъркане в "мозъка" на батерията ако е възможно, подмяна на чип...
Ноооо... там лично аз не мога да помогна. |
|
Върнете се в началото |
|
|
DMS_88 Опитен потребител
Регистриран на: 26 Юли 2009 Мнения: 118 Местожителство: Sofia
|
Пуснато на: Съб Ное 14, 2015 20:51 Заглавие: |
|
|
Според мен не е до цикли, защото лаптопа стои предимно на подзаряд, а когато е на батерия му се прави пълен цикъл и се изисква от него да държи. Няма как за година и малко да е направил цикли колкото оригиналната батерия на 5 години... Сега дали китайската платка е с по-малък брой цикли това не мога да кажа.
Вътре елементите на китайската батерия са относително мистериозни и това до голяма степен обяснява защо вече започва да се предава, докато тези новите са действително скъпи и истински. Лошото е че Windows XP и да мрънка на 5% че ще изгасне лаптопа - държи още час и нещо, докато Windows 10 направо го гаси.
Напрежението на заредена батерия е 12.45V а на разредена под Windows XP с максимално изтощаване 9.5V. С Windows 10 (и неговите твърдения че батерията е критично ниска), напрежението е 11.3V, като самите клетки са 3.6 волта което само по себе си говори че има още доста капацитет... _________________ Alfa Romeo |
|
Върнете се в началото |
|
|
hidrazin Опитен потребител
Регистриран на: 05 Мар 2008 Мнения: 1420 Местожителство: Казанлък
|
Пуснато на: Съб Ное 14, 2015 21:04 Заглавие: |
|
|
Май нещо се обърках? Сменени са елементите в китайската батерия дето е на година а не в оригиналната?
То че вероятността елементите в китайската да са читави е 50/50 е ясно.
А от къде тази увереност че новите LG са читави?
Какъв цвят са и на какви пари? |
|
Върнете се в началото |
|
|
DMS_88 Опитен потребител
Регистриран на: 26 Юли 2009 Мнения: 118 Местожителство: Sofia
|
Пуснато на: Съб Ное 14, 2015 21:11 Заглавие: |
|
|
Да, на китайската платка сложих новите елементи. Не подозирах че платките са толкова прецизни и както са тръгнали нещата - нищо няма да се получи. За съжаление оригиналната платка, както и елементите съм изхвърлил отдавна. Така или иначе дори оригиналната батерия беше с подобен капацитет на китайската (дори по-малък по спомен 4400mAh), не мисля че щеше да има разлика.
Ето това са новите елементи:
Typ. Kapazität 3200mAh
Min. Kapazität 3100mAh
Nennspannung 3,75V
Ladeschlussspannung 4,2V - 4,35V ± 0,05
Entladeschlussspannung 2,75V
max. Stromabgabe 1,5C = 4650mA
Chemische Zus. LiNiCoAlO2
Schutzschaltung nein
Pluspol flach (FlatTop)
Durchmesser 18,35mm ± 0,05mm
Höhe 64,9mm ± 0,05mm
Gewicht 49g ± 0,01g
Ladeverfahren CC-CV
Силно се надявам да се намери начин за преправяне на тази платка, за да може коректно да разрежда и зарежда клетките. Ако пренебрегнем мемори ефекта, който не би трябвало да съществува, в този си вид платката не съсипва клетките, а просто ги разрежда до някъде докато всъщност има още поне две трети капацитет... _________________ Alfa Romeo |
|
Върнете се в началото |
|
|
hidrazin Опитен потребител
Регистриран на: 05 Мар 2008 Мнения: 1420 Местожителство: Казанлък
|
Пуснато на: Съб Ное 14, 2015 23:41 Заглавие: |
|
|
Че каква е гаранцията за читави, оригинални и пресни?
Ако са купувани от ебейо за по 6-7 лева е почти сигурно че са китайчета.
Капацитет - неясен. Колкото, толкова. |
|
Върнете се в началото |
|
|
k810 Опитен потребител
Регистриран на: 25 Юли 2008 Мнения: 1687 Местожителство: Несебър
|
|
Върнете се в началото |
|
|
gakal Опитен потребител
Регистриран на: 17 Мар 2007 Мнения: 685 Местожителство: Пловдив
|
Пуснато на: Нед Ное 15, 2015 9:28 Заглавие: |
|
|
А проверил ли си дали всички елементи при разряда падат пропорционални, или накой "загива" по-бързо ? |
|
Върнете се в началото |
|
|
DMS_88 Опитен потребител
Регистриран на: 26 Юли 2009 Мнения: 118 Местожителство: Sofia
|
Пуснато на: Нед Ное 15, 2015 9:36 Заглавие: |
|
|
Цената им е по 6 евро всяка и са купувани от Германия. Да, може би са произведени в Китай, но мисля че качеството е високо. Факта че в момента според Windows 10 батерията е изтощена, а напрежеието е 11.4V буди подозрения. Под ХР стигаше 9.5V след три часа работа, като два от тях са след като е достигнала 5% и заплашва че ще се изгаси. Може би съм се наел с твръде сложна задача, но ако има начин ще черпя здраво
На китайската платка стои този китайски чип SH366000.
ПП: Всички елементи от новия пакет са с еднакво напрежение. Утре ще върна старите елементи и ще направя измервания. Според опита, платката на база брояча ли изведнъж заявява че батерията е заминала или го лансира деликатно и постепенно? Имам известни подозрения че китайците не са измислили невероятно сложна платка, те елементите така или иначе са им скапани и за година дават фира...
В документа на чипа пише интересни неща, но само някой който се е занимавал може да каже подлежи ли на пренастройка.
_________________ Alfa Romeo |
|
Върнете се в началото |
|
|
DMS_88 Опитен потребител
Регистриран на: 26 Юли 2009 Мнения: 118 Местожителство: Sofia
|
Пуснато на: Сря Ное 18, 2015 13:28 Заглавие: |
|
|
Description :
The SH366000 Ying Electronic Co., Ltd. introduced an intelligent battery management chip, its communication protocol is compatible with SMBus1.1, in line with the smart battery the instruction set SBData1.1 specifications; 2 to 4 apply to lithium-ion and lithium-polymer battery pack; be able to accurately calculate the full charge capacity of the battery pack, the remaining capacity and run time and charging of the battery can complete the required time; provide voltage, current, temperature monitoring, providing hardware and software protection; provide cell balancing function to extend the battery life.
Characteristic:
■ achieve 2 -, 3 -, 4 - string lithium battery charge and discharge management and security
■ compatible with SMBus v1.1 and SBData1.1 standardize
■ Coulomb integral method and the open circuit voltage combined to determine the remaining capacity of the battery
■ Under the current temperature and current, combined with embedded model dynamically calculated discharge cut-off voltage
■ with self-learning function, a full charge and discharge process to obtain the actual maximum capacity
■ provide overload and short circuit protection, MV / LV / over / under temperature battery pack protection
■ two security
■ cell balancing function to extend the battery life
■ support 4 - ,5-LED output display absolute or relative remaining battery percentage
■ Low-power system design
■ Package: TQFP 48/TSSOP 38
Някой пипал ли е подобни чипове? _________________ Alfa Romeo |
|
Върнете се в началото |
|
|
|
|
Не Можете да пускате нови теми Не Можете да отговаряте на темите Не Можете да променяте съобщенията си Не Можете да изтривате съобщенията си Не Можете да гласувате в анкети
|
|