|
Форум за електроника Български форум за електроника, ремонти, схеми, документация
|
Предишната тема :: Следващата тема |
Автор |
Съобщение |
Aleks_bg Опитен потребител
Регистриран на: 31 Яну 2007 Мнения: 116 Местожителство: Sofia
|
|
Върнете се в началото |
|
|
С. Стефанов Активен потребител
Регистриран на: 29 Яну 2011 Мнения: 55 Местожителство: София,Ст.Загора
|
Пуснато на: Съб Юни 30, 2018 7:50 Заглавие: Re: Вреда от късо съединение на електролитен кондензатор |
|
|
Вредно е и се съкращава живота му разбира се.Дават му
Lifetime @ Temp. 1500 Hrs @ 65°C.
След 1-2 заварки, ако се остава да поизстива ще е по-добре.
Имам налични от същите BCAP0310 P270 T10.Взимах ги за колега от В. Търново.За подобряване на запалването на автомобила(явно дизел) през зимата.Казваше, че има положителен ефект. ВИждам,че оттогава са им вдигнали цените _________________ phone: +359 2 8664724
mobile: +359 887 519959
Skype:stefanstefa
http://www.stesys.eu |
|
Върнете се в началото |
|
|
Ditronix Опитен потребител
Регистриран на: 15 Авг 2005 Мнения: 2817 Местожителство: Провадия
|
Пуснато на: Съб Юни 30, 2018 10:24 Заглавие: |
|
|
На клипчета от интернет не вярвам. Все едно да повярвам, че "Междузвездни войни" е действителност. В един кондензатор може да се запаси определено количество енергия. Това количество зависи естествено от капацитета на кондензатора и напрежението. И от качеството му, но това е друга тема. Образно казано един буркан от 1 литър може да побере 1 литър течност. Дали кондензаторът е 300F /3V или примерно (мързи ме да смятам) 100 000uF/100V, все тая според мен. Опитвал съм навремето да правя тия неща с големи и качествени кондензатори- SANGAMO, с капацитет по спомен над 300 000uF и напрежение около 30V. Ами не се получи нищо. Ползвах дебели медни електроди- залепват. После опитах с въгленови- пак не става, с един колега стигнахме до извода че може би съпротивлението им е голямо. И от тогава до сега си правя батериите с поялника. И няма проблеми.
Стефанов, този човек с колата би трябвало да е ползвал поне 5 такива кондензатора свързани последователно, с един няма как да се получи. Ще има ефект, разбира се. Проблем при стартерите е огромния начален ток. Завърти ли веднъж, всичко се оправя. И точно тогава, в първия момент на развъртането кондензаторът ще "изсипе" всичко, което е запасил в себе си, а после вече има думата акумулаторът. _________________ Не е важно кой си,а колко струваш!
DRL модули за всички видове автомобили! |
|
Върнете се в началото |
|
|
slav4o.com Опитен потребител
Регистриран на: 04 Юли 2004 Мнения: 2969 Местожителство: Велико Търново
|
Пуснато на: Съб Юни 30, 2018 16:29 Заглавие: |
|
|
Бях правил един импулсен преобразувател за 12V от акумулатора уж за усилвател. За товар бях сложил една мощна лампа. Всъщност лампата беше живачна 250W и забавното беше, че никой нямаше в колата си улична лампа. Въпреки, че работеше с малка част от пълната си мощност, преобразувателя видя зор. А най-интересното беше, че откъм 12V, за намаляване на пулсациите имаше 4 броя 2200uF /16V HITANO , на някои от които им прегоряха изводите. Не мога да си представя какъв импулсен ток са видели.
Имаше някакъв параметър maximum ripple current |
|
Върнете се в началото |
|
|
hidrazin Опитен потребител
Регистриран на: 05 Мар 2008 Мнения: 1420 Местожителство: Казанлък
|
Пуснато на: Съб Юни 30, 2018 20:12 Заглавие: |
|
|
Ditronix написа: | ...големи и качествени кондензатори- SANGAMO... |
Качествени, качествени, колко да са качествени?
Със сигурност са били с кофти ESR или казано по нашенски - високо вътрешно съпротивление.
От там е дошъл и неудачния опит както и лепненето на електродите.
Вместо да отдаде цялата си енергия за кратко и точно в мястото за заварката, кондензаторът се е саморазреждал сравнително бавно през вътрешното си съпротивление.
И естествено през контактното на електродите - от там и залепването.
Другото е електродите. Не че не може и с медни но е много по-добре да се използват електроди от композитни материали.
Един таъв евтин и предлаган материал от братята китайци е мед + алуминиев окис.
Така той става твърд и трудно топим. И не се износва лесно.
Абе хубави кондензатори, подходящи електроди, малко ръце и напред...
Кондензаторно заваряване се е използвало още преди повече от 50-60 години...
|
|
Върнете се в началото |
|
|
Ditronix Опитен потребител
Регистриран на: 15 Авг 2005 Мнения: 2817 Местожителство: Провадия
|
Пуснато на: Нед Юли 01, 2018 7:37 Заглавие: |
|
|
Тия, дето съм ги цитирал са класа и отгоре! https://www.google.com/search?rlz=1C1AOHY_bgBG711BG711&ei=c2c4W6HYH4m26ATvoqeoDA&q=sangamo+weston&oq=sangamo+weston&gs_l=psy-ab.12...0.0.1.3284.0.0.0.0.0.0.0.0..0.0....0...1c..64.psy-ab..0.0.0....0.f0e1SSe0Zq8 Eто тук може да се намери малко информация за този бранд, вече несъществуващ самостоятелно. Ако ги изровя от батаците, мога да ги измеря, но преди няколко години минаха тестовете и се оказаха перфектни. , Просто няма как да са некачествени. И естествено че за подобни операции ще се използват кондензаторни батерии, но с подходящият енергиен капацитет и с подходящи електроди. Просто в домашни условия от първи път нищо не се получава така както трябва. Отделно от това, машините, които виждам си правят заварката като че ли за малко по-дълго време, което зависи от масата на заваряваните детайли. Докато кондензаторите изплющяват за миг и после искат заряд. Пак казвам, не ми е силна страна тази тема, правих опити, не ме удовлетвориха и си действам с поялника. Подходящ поялник и няма драми. _________________ Не е важно кой си,а колко струваш!
DRL модули за всички видове автомобили! |
|
Върнете се в началото |
|
|
slav4o.com Опитен потребител
Регистриран на: 04 Юли 2004 Мнения: 2969 Местожителство: Велико Търново
|
Пуснато на: Нед Юли 01, 2018 19:02 Заглавие: |
|
|
Е то какъв е смисълът да се прави точно по този начин ? Не може ли със трансформатор от индукционен поялник. |
|
Върнете се в началото |
|
|
ELP Опитен потребител
Регистриран на: 07 Яну 2004 Мнения: 6933 Местожителство: София
|
Пуснато на: Нед Юли 01, 2018 19:19 Заглавие: |
|
|
Имам такова заваръчно, от траф о микровълнова, изрязва се вторичната и на нейно място се навиват 2-3 витки дебел проводник, ползвах от окабеляването на стартера , с два медни електрода, крачен педал за включване и готово. Трафове от микровълнови , с пробила вторична, че и здрави- под път и над път. Просто, лесно и без пари ! |
|
Върнете се в началото |
|
|
hidrazin Опитен потребител
Регистриран на: 05 Мар 2008 Мнения: 1420 Местожителство: Казанлък
|
Пуснато на: Нед Юли 01, 2018 22:02 Заглавие: |
|
|
Оооо... , разбира се че трафа от микровълнова също става.
Даже е класика в жанра и братята китайци предлагат контролери, педал и всичко необходимо.
В интерес на истината не съм провал лично контролерите но мисля да опитам.
Отдавна залежават няколко трафа от микровълнова и дебела, истинска медна шина с различни сечения.
Ditronix , Sangamo-Weston затвориха завода за кондензатори преди повече от 30 години.
И след като отровиха яката езерото Hartwell и околността от 55-та до затварянето на завода през 87-ма година.
Новия собственик на бранда от 76-та плати десетки милиона $ за възстановяване и обезщетения.
Та за над 30 години не ясно какво и колко е останало в тези кондензатори.
slav4o.com - може и с траф от индукционен поялник. Разбира се ако ще заваряваш метални косми. |
|
Върнете се в началото |
|
|
slav4o.com Опитен потребител
Регистриран на: 04 Юли 2004 Мнения: 2969 Местожителство: Велико Търново
|
Пуснато на: Пон Юли 02, 2018 2:05 Заглавие: |
|
|
hidrazin написа: |
slav4o.com - може и с траф от индукционен поялник. Разбира се ако ще заваряваш метални косми. |
Е вярно, че слабичко идва...
А този контролер какво прави ? Не е ли само on/off ? |
|
Върнете се в началото |
|
|
|
|
Не Можете да пускате нови теми Не Можете да отговаряте на темите Не Можете да променяте съобщенията си Не Можете да изтривате съобщенията си Не Можете да гласувате в анкети
|
|