Форум за електроника Форуми Форум за електроника
Български форум за електроника, ремонти, схеми, документация
 
 Въпроси/ОтговориВъпроси/Отговори   ТърсенеТърсене   ПотребителиПотребители   ГрупиГрупи   Регистрирайте сеРегистрирайте се 
 ПрофилПрофил   Влезте, за да видите съобщенията сиВлезте, за да видите съобщенията си   ВходВход 

Lemania Start Booster P9 12V / 1600 - ще върши ли работа?
Иди на страница Предишна  1, 2, 3  Следваща
 
Създайте нова тема   Тази тема е заключена - не можеш да отговаряте или да променяте мнения    Форум за електроника Форуми -> Общи приказки - Just talking



Предишната тема :: Следващата тема  
Автор Съобщение
hidrazin
Опитен потребител
Опитен потребител


Регистриран на: 05 Мар 2008
Мнения: 1420
Местожителство: Казанлък

МнениеПуснато на: Чет Яну 31, 2019 23:57    Заглавие: Отговорете с цитат

Колеги, стига вече с тея телевизори де... Нещата вървят напред и си изоставате наврени в Рубин Ц202 Very Happy
Това дето го описва Niakoi няма никаква пречка да се случи.
1. Хората отдавна не карат Жигулита, Опели от 80-те години и тям подобни.
Дори дъртия ми Опел от средата на 90-те дето изхвърлих имаше редукторен стартер - с малък стартерен ток.
Стартерен ток на двувалка 16V DOHC
При новите дизели е някъде с 50% отгоре.
2. Батериите вече не са като ония от Никопол или Искра...
И от LiFePO има такива с допустим постоянен разряден ток 30С и кратковременен до към 50С
Сметките са елементарни 2,2 х 50 = 110А
Акумулатори 26650 ТАКИВА
Та няма проблем да се запали изправна бензинка че и дизел, особено ако акумулатора му не е свален и маааалко помогне и той.
Мисля че всеки може да си измери сам стартовия ток.
Ако някой желае, ще взема да измеря моя и да пусна една графика тук.
Лека и умната.... Ако не - русата.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла
vektra
Опитен потребител
Опитен потребител


Регистриран на: 16 Окт 2006
Мнения: 1068
Местожителство: КУЛА skype: malin_66

МнениеПуснато на: Пет Фев 01, 2019 8:02    Заглавие: Отговорете с цитат

hidrazin написа:
...
Сметките са елементарни 2,2 х 50 = 110А

...
Мисля че всеки може да си измери сам стартовия ток.
Ако някой желае, ще взема да измеря моя и да пусна една графика тук. ...


На мен ми е интерсно как ще измерите стартовия ток, може и без графика.

Това с "2,2 х 50 = 110А" - е неясно за колко секуди важи и при какъв товар
(освен от тук - Internal Impedance (1kHz AC typical) 6mΩ)



П.П.
Това с пиковият ток долу-горе е ясно, ама кво праим с този капацитет от 2.5/2.4 Ah
- акумулатори 26650 (LiFePO4) - Cell Capacity (nominal/minimum) (0.5C Rate) 2.5/2.4 Ah

(абе, що ми се струва щото тия батерии стават най-добре за скоростни модели моторници за корабомоделизъм) Very Happy
0.5C Rate = Скорост 0.5C
https://power-calculation.com/battery-storage-calculator.php

оловните имат Скорост 10C и затова са пригодни за стартиране Idea
(биват освен стартерни, и тягови)

Формула за изчисляване на наличната енергия в изхода на батерията
Как да се изчисли изходен ток, мощност и енергия на батерията според C-rate?
Най-простата формула е:

I = Cr * Er
или
Cr = I / Er
някъде
Е = номиналната енергия, съхранена в Ah (номиналната мощност на батерията, дадена от производителя)
I = ток на зареждане или разреждане в ампери (А)
Cr = С-скорост на батерията
Уравнението за получаване на времето за зареждане или зареждане или разреждане "според текущия и номиналния капацитет е:
t = Er / I
t = време, продължителност на зареждане или времетраене в часове
Връзка между Cr и t:
Cr = 1 / t
t = 1 / Cr
_________________
0889635863 , 0895110091 , 0877419867
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла
hidrazin
Опитен потребител
Опитен потребител


Регистриран на: 05 Мар 2008
Мнения: 1420
Местожителство: Казанлък

МнениеПуснато на: Съб Фев 02, 2019 0:00    Заглавие: Отговорете с цитат

vektra написа:
На мен ми е интерсно как ще измерите стартовия ток, може и без графика.

Разбира се не с дърводелски метър. Тези стават ли?
ТОЗИ-1
ТОЗИ-2
И двата налични. Само трябва да им сложа батерии защото рядко ги ползвам.
Гледам да не ги забравям с батерии по понятни причини.
vektra написа:
...ама кво праим с този капацитет от 2.5/2.4 Ah ...

О, ясно. Разбира се няма да има шанс за втри опит. Но и постановката е такава.
"таблото светеше слабо и стартера само щтракаше (май) - не ще да завърти"
С калкулаторчето може да сметнете времето за което ще изцоца тези LiFePo
Като се прибави и малко помощ от щатния акумулатор - нищо фантастично.
И като време си отговаря - то кой съвременен и читав дизел пали за над 2 секунди в не чак много студено време???
Разбира се щеше да е добре ако така събраното нещо имаше капацитет едно 10-тина Ah ...
Но само за да помогне и то единично, няма грижи. Аз на Niakoi му вярвам какво е видял.

P.S. Ако държиш, през седмицата евентуално мога да "мерна" 1-2 дизела за стартов ток?
Примерно едно 7-годишно VOLVO и една Toyota Hilux на няма и 3000 километра.
Мисля че мога да осигуря и бензинки като НЕУДАЧИЯ Дъстър, ноооо... подозирам че там нещата ще са отчайващи. Laughing
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла
ivan dimitrov
Опитен потребител
Опитен потребител


Регистриран на: 09 Дек 2005
Мнения: 828
Местожителство: Варна

МнениеПуснато на: Съб Фев 02, 2019 0:43    Заглавие: Отговорете с цитат

Ах, верно ли съвремените дизели палят за по малко от две секунди!? Ами времето за подгрев на свещите!? С тия 4 батерии дали ще стоплите поне една свещ до стайна температура?
Редукторите намаляват стартовият ток малко, но пък увеличават времето през което е необходим.
Акомулатор който "цъка" вече е без енергия, 4 батерии R20 могат да му помогнат, само ако Мерлин ги свърже.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла
vektra
Опитен потребител
Опитен потребител


Регистриран на: 16 Окт 2006
Мнения: 1068
Местожителство: КУЛА skype: malin_66

МнениеПуснато на: Съб Фев 02, 2019 8:00    Заглавие: Отговорете с цитат

И колко човека са виждали тия уреди на живо, и колко могат да си ги позволят (- единици). И дали се изплащат на нашите географски ширини.
Колкото за батериите, за които сте посочил линк, скоростта на заряд/разряд е 0.5С (от същият линк), от което следва щото твърдението - "Сметките са елементарни 2,2 х 50 = 110А " - е невярно. По-точното е 2,4 х 0.5.
Това "допустим постоянен разряден ток 30С и кратковременен до към 50С ", също не е съвсем ясно от къде се появи.
110А ще "подаде" батерия LiFePO4 от 2.4 A/h за няколко пикосекунди, след което най-вероятно ще се окоти.
Стартов ток за стартиране на дизел не е като при бензиновите. Вярно има и "хубави" дизели, обаче нещата корено се променят при ниски температури, същото важи и за оловните акумулатори Idea За другите е ясно - не стават за стартиране.
И най-вече, темата е за (стартиране на) трактор ЮМЗ Very Happy

https://fermer.bg/%D0%BF%D1%80%D0%BE%D0%B1%D0%BB%D0%B5%D0%BC-%D1%81-%D1%82%D1%80%D0%B0%D0%BA%D1%82%D0%BE%D1%80-%D1%8E%D0%BC%D0%B7-%D0%BD%D0%B5-%D0%BF%D0%B0%D0%BB%D0%B8-fpost64913.html

https://www.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=192496

https://fermer.bg/%D1%82%D1%80%D0%B0%D0%BA%D1%82%D0%BE%D1%80-%D1%8E%D0%BC%D0%B7-%D1%82%D1%80%D1%83%D0%B4%D0%BD%D0%BE-%D0%BF%D0%B0%D0%BB%D0%B5%D0%BD%D0%B5-fpost63625.html
_________________
0889635863 , 0895110091 , 0877419867
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла
hidrazin
Опитен потребител
Опитен потребител


Регистриран на: 05 Мар 2008
Мнения: 1420
Местожителство: Казанлък

МнениеПуснато на: Съб Фев 02, 2019 14:34    Заглавие: Отговорете с цитат

vektra написа:
110А ще "подаде" батерия LiFePO4 от 2.4 A/h за няколко пикосекунди, след което най-вероятно ще се окоти.

Пикосекунди??? Very Happy Не успя ли да се оправиш с калкулатора дето даде по-горе? Или с мерните единици...
Според тоя калкулатор акумулатор 2,2Ah 3,3V при разряд със 110А (което е 50С ) ще се разреди за 0,02 часа което е малко над МИНУТА.
Но това са идеални изчислени. Реално ще може да разчиташ на едни 10-тина секунди.
Да, може да даде фира но при късо когато ще отдаде към ... 250 ампера.
Short on a Single Battery Cell A123 ANR26650M1B
Добре го дава май? Very Happy Като почна да дава фира след 12-тина секунди още държеше към 160 ампера.
"Това "допустим постоянен разряден ток 30С и кратковременен до към 50С ", също не е съвсем ясно от къде се появи. "
Взе се от линка с батерията по-горе. Вярно че съм объркал - вместо 30С да се чете 20С.
Maximum Continuous Discharge - 50А (което е 20С)
Maximum Pulse Discharge (10 seconds) - 120А (което е 48С сметнато)

Така че помощ при палене с 4 такива елемента е нещо напълно реално.
За ЮМЗ-то бирата е друга. Да си слага стартер с редуктор...
"ivan dimitrov - Ах, верно ли съвремените дизели палят за по малко от две секунди!? Ами времето за подгрев на свещите!?"
Моля направете си справка.
Примерно HDI двигателите до минус 10 градуса на антифриза подгряват 0,5 (половин секунда).
При над 25 градуса на антифриза въобще не подгряват.
Но пък често подгряват СЛЕД запалването - ЕКОЛОГИЯ... Laughing
Дано съм бил полезен ...
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла
vektra
Опитен потребител
Опитен потребител


Регистриран на: 16 Окт 2006
Мнения: 1068
Местожителство: КУЛА skype: malin_66

МнениеПуснато на: Съб Фев 02, 2019 15:10    Заглавие: Отговорете с цитат

Maximum Pulse Discharge (10 seconds) 120A - Максимален импулсен разряд (10 секунди)
А колко са импулсите на брой и какви са не е ясно. Освен да си ги преведем от тук "Internal Impedance (1kHz AC typical) - 6mΩ"

Нерде стартер - нерде импулси.
_________________
0889635863 , 0895110091 , 0877419867
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла
ivan dimitrov
Опитен потребител
Опитен потребител


Регистриран на: 09 Дек 2005
Мнения: 828
Местожителство: Варна

МнениеПуснато на: Съб Фев 02, 2019 15:38    Заглавие: Отговорете с цитат

Къде да си правя справка?
Ако ще си гоеорим за комън рейл, то опитайте да завъртите горивната помпа, докато докара налягане с тия батерии.
Да оставим това. Помощта от батриите ше се превърне в газови мрехурчета, мигом щом се спаралелят с акомулаторът.
Но пък да, не отчитам фактът че са спрциална селекция. Вероятно с мигащ син диод, показващ че са заредени.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла
hidrazin
Опитен потребител
Опитен потребител


Регистриран на: 05 Мар 2008
Мнения: 1420
Местожителство: Казанлък

МнениеПуснато на: Съб Фев 02, 2019 17:26    Заглавие: Отговорете с цитат

Справката примерно ТУК на страница 99-та от текста или 109-та от PDF-a.
Мехурчета??? Предполагам говориш за изравнителния ток между двата акумулатора? Very Happy
Изтощен оловен акумулатор е с напрежение 10,5 - 11 волта.
Заредена lifepo е с номинално напрежение 3,3 волта или общо 13,2
Голям, голям, колко да е голям изравнителния ток при разлика от около 2 волта???
Ами вземете един винтоверт с li-iоn акумулатор и му премерете тока като го напънете здраво.
Дано мултицетчетата държат на повечко ток...
А там обикновено са 18650 за 20С и значително по-малки размери.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла
ivan dimitrov
Опитен потребител
Опитен потребител


Регистриран на: 09 Дек 2005
Мнения: 828
Местожителство: Варна

МнениеПуснато на: Съб Фев 02, 2019 19:34    Заглавие: Отговорете с цитат

Каква е връзката м/у регенерацията и стартирането?
Охо, не два, 1 волт разлика и тия 3,4,5 А/ч си отиват безвъзвратно.
Колко да е голям тоя ток, ..... ами зависи от вътрешното съпротивление на въпросните батерии, щото на акомулаторът е много малко. А ако на батериите не е малко - за какво си говорм изобщо.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла
Покажи мнения от преди:   
Създайте нова тема   Тази тема е заключена - не можеш да отговаряте или да променяте мнения    Форум за електроника Форуми -> Общи приказки - Just talking Часовете са според зоната GMT + 2 Часа
Иди на страница Предишна  1, 2, 3  Следваща
Страница 2 от 3

 
Към:  
Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Translation by: Boby Dimitrov