Предишната тема :: Следващата тема |
Автор |
Съобщение |
emilm Опитен потребител
Регистриран на: 04 Авг 2005 Мнения: 761
|
Пуснато на: Пон Апр 15, 2019 22:23 Заглавие: Разпознаване на транзистор KSE350FH |
|
|
Здравейте , става въпрос за транзистор в цокъл TO220 със обозначение KSE350FH .При измерване прехода Б-Е дава повишено съпротивление , което прилича на дарлингтон.
|
|
Върнете се в началото |
|
|
slav4o.com Опитен потребител
Регистриран на: 04 Юли 2004 Мнения: 2969 Местожителство: Велико Търново
|
Пуснато на: Пон Апр 15, 2019 23:52 Заглавие: |
|
|
ами такъв е, KSE350 ама във ТО220 еквивалент на MJE350
PNP обикновен. Това, че го мериш подсказва вероятност да е поизгорял
и все пак имай в предвид посоката на измерване на прехода, възможно е този вариант да има резистор паралелно б-е. |
|
Върнете се в началото |
|
|
emilm Опитен потребител
Регистриран на: 04 Авг 2005 Мнения: 761
|
Пуснато на: Вто Апр 16, 2019 6:53 Заглавие: |
|
|
Не намирам данни за To220.Не е изгорял транзистора.Това е крайно стъпало , и меря еквивалентния транзистор от другия канал, но си показва двойно съпротивление б-е.Иначе е комплементарна двойка 340/350 |
|
Върнете се в началото |
|
|
Ditronix Опитен потребител
Регистриран на: 15 Авг 2005 Мнения: 2817 Местожителство: Провадия
|
Пуснато на: Вто Апр 16, 2019 9:24 Заглавие: |
|
|
Е, не е изгорял, само леко се е скапал вероятно. Защо се чудиш,а не го смениш с нов да видиш какво ще стане? Стотинки са и ги има навсякъде. В КОМЕТ са читави. _________________ Не е важно кой си,а колко струваш!
DRL модули за всички видове автомобили! |
|
Върнете се в началото |
|
|
emilm Опитен потребител
Регистриран на: 04 Авг 2005 Мнения: 761
|
Пуснато на: Вто Апр 16, 2019 10:42 Заглавие: |
|
|
Меря същия транзистор във здравия канал , и показва двойно съпротивление б-е. Б-K=600 ома , Б-Е=1200 ома.Много е сложен монтажа , и не ми се правят експерименти- 4крайни , със мосфет , шотки диод, и въпросния транзистор се монтират първо на радиатора , и след това общо на платката |
|
Върнете се в началото |
|
|
slav4o.com Опитен потребител
Регистриран на: 04 Юли 2004 Мнения: 2969 Местожителство: Велико Търново
|
Пуснато на: Вто Апр 16, 2019 22:39 Заглавие: |
|
|
Интересна работа. Така както го описваш наистина прилича на дарлингтон.
Може да направиш постановка - като сложиш в колекторната верига крушка 12V 0.1A да подадеш 12V и да направиш верига с пръсти от базата към +12V. Ако е дарлингтон и работи, ще успееш да светнеш леко крушката. |
|
Върнете се в началото |
|
|
Ditronix Опитен потребител
Регистриран на: 15 Авг 2005 Мнения: 2817 Местожителство: Провадия
|
Пуснато на: Сря Апр 17, 2019 7:32 Заглавие: |
|
|
http://www.mouser.com/ds/2/149/KSE350-113587.pdf
Koрпусът е ТО126, изцяло е изолиран. Според мен си е обикновен транзистор, не е Дарлингтон. Измерванията с мултицет на полупроводникови елементи могат да бъдат подвеждащи. Имах случай преди много години, когато краен транзистор в радиоприемник даваше на ИТ51 перфектни резултати, но при усилване над определено ниво преходът му е пробивал, след което се е е самовъзстановявал при прекъсване на захранването. И тъй като тогава нямаше почти нищо по магазините, бях свалил и проверил де що имаше диоди, транзистори, кондензатори. Докато в крайна сметка не намерих от приятел подобен транзистор, за да разбера какво става. _________________ Не е важно кой си,а колко струваш!
DRL модули за всички видове автомобили! |
|
Върнете се в началото |
|
|
emoome Опитен потребител
Регистриран на: 05 Сеп 2006 Мнения: 4915
|
Пуснато на: Сря Апр 17, 2019 9:56 Заглавие: Re: Разпознаване на транзистор KSE350FH |
|
|
emilm написа: | При измерване прехода Б-Е дава повишено съпротивление , което прилича на дарлингтон. |
Как мериш ? Показанията на уреда в режим "P-N преход" са xxxxmV !
Не са ОМОВЕ |
|
Върнете се в началото |
|
|
Ditronix Опитен потребител
Регистриран на: 15 Авг 2005 Мнения: 2817 Местожителство: Провадия
|
Пуснато на: Сря Апр 17, 2019 11:13 Заглавие: |
|
|
А бе ако мери на КОм, ще му показва съпротивление, но не е там работата. За мен транзистора трябва да се смени. Могат да се направят и разни други измервания, но.... _________________ Не е важно кой си,а колко струваш!
DRL модули за всички видове автомобили! |
|
Върнете се в началото |
|
|
slav4o.com Опитен потребител
Регистриран на: 04 Юли 2004 Мнения: 2969 Местожителство: Велико Търново
|
Пуснато на: Сря Апр 17, 2019 13:17 Заглавие: |
|
|
Ако захранването на усилвателя е под 80V може да пробва BD140. Само че, корпусът не е изолиран.
Друг вариант е транзисторът от здравия канал. Но едва ли е изгорял съвсем сам случайно. Затова не препоръчвам този вариант. |
|
Върнете се в началото |
|
|
|