|
Форум за електроника Български форум за електроника, ремонти, схеми, документация
|
Предишната тема :: Следващата тема |
Автор |
Съобщение |
besnia3 Нов потребител
Регистриран на: 24 Авг 2010 Мнения: 6
|
Пуснато на: Пон Авг 02, 2021 10:46 Заглавие: Стар таванен вентилатор |
|
|
Здравейте, казвам се Николай и през годините винаги съм намирал решения на проблемите си благодарение на този форум (и Вас).
И ето днес намерих проблем който никога не е дискутиран и няма информация която да ми помогне.
Става въпрос за стар 30+ годишен таванен вентилатор (от тежките), та въпросното чудо спря от веднъж. Свалих го, разглобих го, и не виждам проблеми по намотките, мерих със мултиметър имат различни съпротивления което е нормално за тъй като е с пускова и работна.
Четох известни проблеми на такива стари благинки и пишат за затегнал лагер (нямам такова има инерция над минута) и фалирал кондензатор.
И тук идва причината да отварям тази тема: кондензатора вътре е с 3 извода с различен капацитет (0.6uf и 1.4uf), като предполагам че едната стойност е за пусковата. Естествено на кондензатора марка и модел няма и няма как да търся точно този, но се опитах да търся само по фарадите и волтажа без резултат. Най-близкото което излезе е това https://www.taobao.com/list/item/wap/618464773310.htm естествено във сайт от който нищо не отбирам и няма как да поръчам (а и не отговаря на моя)
Идеята ми е следната: понеже успях да намеря обикновенни работни кондензатори със по 2 извода но с точната стойност - има ли как да свържа 2 на съответните изводи?
Много моля без коментари за: климатици, бедност, на изплащане, луд ли съм, за кво ми е тава, купи си нов........ и подобни.
За заядлиците: Имам си 2 климатика, но този вентилатор са го купили родителите ми със парите от свадбата си и съм носталгично настроен. Освен това е едно година по-стар от мен и може и да скърцам като клякам но още не съм за изхвърляне. |
|
Върнете се в началото |
|
|
al_at Опитен потребител
Регистриран на: 05 Окт 2011 Мнения: 384 Местожителство: София
|
|
Върнете се в началото |
|
|
besnia3 Нов потребител
Регистриран на: 24 Авг 2010 Мнения: 6
|
Пуснато на: Пон Авг 02, 2021 12:55 Заглавие: |
|
|
Благодаря че бързо отговори.
След като прочетох описаното и разгледах с "нови очи" свързването, установих че си прав и това е кондензатор само за степените.
Изглежда че двете стойности са за пъра и втора скорст, а третата се постига със директна връзка (без кондензатора да участва).
Което ме обърка още повече, тъй като няма въртене дори на третата.
Ако има друг кондензатор за "регулиране" на магнитното поле, тогава той къде е аджеба? |
|
Върнете се в началото |
|
|
al_at Опитен потребител
Регистриран на: 05 Окт 2011 Мнения: 384 Местожителство: София
|
Пуснато на: Пон Авг 02, 2021 14:01 Заглавие: |
|
|
Както написах, не е задължително да има трети кондензатор.
Затова съм дал две схеми. /между другото в първата има грешка,
ключът дава накъсо три позиции, а не две, както е показано/.
Освен това, третата скорост често е с двата кондензатора в паралел.
Ако двете намотки са добре по отделно, може да липсва връзката между тях. Мултицетът може да покаже всичко в случая. И ключът подлежи на проверка. |
|
Върнете се в началото |
|
|
tvservice Опитен потребител
Регистриран на: 09 Ное 2003 Мнения: 379 Местожителство: Sofia
|
Пуснато на: Пон Авг 02, 2021 16:46 Заглавие: |
|
|
Имал съм този проблем. Крайщата на кондензаторите в единия край са свързани заедно към общ извод, а другите им крайща през ключа се свързват с намотките на двигателя. Щом има място, слагай си новите кондензатори както е на втората схема, дадена от Ал-Ат _________________ Няма да умрем от глад докато има техника |
|
Върнете се в началото |
|
|
besnia3 Нов потребител
Регистриран на: 24 Авг 2010 Мнения: 6
|
Пуснато на: Пон Авг 02, 2021 16:58 Заглавие: |
|
|
Пробвахме със 2 кондензатора отново не завърта, само брум и топлина...
Изглежда си е изпял песента, може да заключите темата. |
|
Върнете се в началото |
|
|
al_at Опитен потребител
Регистриран на: 05 Окт 2011 Мнения: 384 Местожителство: София
|
Пуснато на: Пон Авг 02, 2021 17:26 Заглавие: |
|
|
Сигурно на някоя от намотките изолацията се е нарушила и е дала накъсо част от намотката. Съответно пада полето, нарушава се дефазирането и моторът е дотам. Пренавиване или нов мотор. |
|
Върнете се в началото |
|
|
|
|
Не Можете да пускате нови теми Не Можете да отговаряте на темите Не Можете да променяте съобщенията си Не Можете да изтривате съобщенията си Не Можете да гласувате в анкети
|
|