|
Форум за електроника Български форум за електроника, ремонти, схеми, документация
|
Предишната тема :: Следващата тема |
Автор |
Съобщение |
suicidal Нов потребител
Регистриран на: 21 Юни 2005 Мнения: 3
|
Пуснато на: Вто Юни 21, 2005 19:33 Заглавие: електродвигател свързване как ??? |
|
|
Помощ, как да свържа 3 фазен електродвигател монофазно, пише че е 380/220 v ? мотора е 1.1 kw 960 rpm |
|
Върнете се в началото |
|
|
Viper Опитен потребител
Регистриран на: 01 Мар 2004 Мнения: 212
|
Пуснато на: Вто Юни 21, 2005 21:04 Заглавие: |
|
|
Напиши най напред с колко извода е двигателя дали звездата е вързана вътре. А иначе вързването не е много трудно само ти трябва пусков един кондензатор 120-156 микрофарада а за по добра работа и един постоянно работен който е около 36 микрофарада. На два от изводите връзваш работния кондензатор а паралелно на него връзваш пусковия през прекъсвач зада може като завърти елмотора да го изключиш кондензатора и да остане само работния. Захранването се подава на единия извод който остава свободен и на единия към който са вързани кондензаторите ако искаш да промениш посоката на въртене разменяш този който е с кондензаторите го с другия. |
|
Върнете се в началото |
|
|
suicidal Нов потребител
Регистриран на: 21 Юни 2005 Мнения: 3
|
Пуснато на: Вто Юни 21, 2005 21:39 Заглавие: за електродвигателя |
|
|
Общо са 6 изводите. Отгоре 3 и отдолу 3, бяха вързани заедно с мостове трите отгоре;към долните бяха вързани трите фази.Как се свързва МОНОфазно? |
|
Върнете се в началото |
|
|
deltastar Гост
|
Пуснато на: Сря Юни 22, 2005 6:05 Заглавие: мотор-свързване |
|
|
Връзваш двата края на 220в към два от долните извода, третия извод през кондензатора към единия от първите два. Зависи от посоката на въртене. По начина написан от Viper |
|
Върнете се в началото |
|
|
инж.Васил Сапунджиев Опитен потребител
Регистриран на: 08 Апр 2005 Мнения: 292
|
Пуснато на: Сря Юни 22, 2005 6:52 Заглавие: |
|
|
Имаш и друг вариант. Свяляш трите пластинки на мосчетата и ги преподреждаш вертикално.Към двете от тях свързваш фазата и нулата, а третото го махаш. Там поставяш кондензаторите и бутона. Това свързване ти позволява да използваш кондензатори с по-малък капацитет, но запомни! Кондензаторите не трябва да са електролитни!!!!! Можеш да ги намериш в осветителните тела за улично осветление и да ги редиш паралелно, до постигане на желан ефект. Пускането, по време на експериментите, може да стане и с намотано въженце. Желателно е също така двигателят да се пускя на празен ход, а след това да се куплира към работната машина. Под товар трудно ще тръгне. |
|
Върнете се в началото |
|
|
suicidal Нов потребител
Регистриран на: 21 Юни 2005 Мнения: 3
|
Пуснато на: Сря Юни 22, 2005 7:51 Заглавие: електродвигател свързване как ??? |
|
|
Е вече се обърках, трябва ли да преподреждам пластинките вертикално или не ? При по-горните обяснения пластинките хоризонтално ли са? Обяснете моля. Отидох при специалист вчера , та той ми нарисува схема, при която пластинките са вертикално разположени, подаваш на долните 220 , а на третия извод през ключ и кондензатор на които другия извод е вързан за средния или се получава нула , фаза, кондензатор, ключ, другия край на кондензатора на третото, ама така развърта без да натискам ключа. HELPPPPPP |
|
Върнете се в началото |
|
|
инж.Васил Сапунджиев Опитен потребител
Регистриран на: 08 Апр 2005 Мнения: 292
|
Пуснато на: Сря Юни 22, 2005 9:53 Заглавие: |
|
|
Намотките са три. При горните обяснения се оказват свързани две намотки последователно. Токът в тях създава пулсиращо магнитно поле и роторът стои на едно място. Третата намотка се свързва последователно с кондензатор, което дефазира в нея тока на някакъв ъгъл. Двата тока създават две разместени по фаза полета, резултантното от които е елипсовидно въртящо се. При монофазните двигатели има центробежен изключвател, които изключва втората намотка и кондензатора, когато се достигнат оборотите, а пулсиращото поле ги поддържа. Колегите ти предлагат ръчно да изключваш третата намотка, която се явява пускова в този случай. За да не падне обаче мощността на двигателя ти препоръчват, да не я изключиш цялата, а да оставиш в нея някакъв малък дефазиран ток, което се постига, чрез един малък кондензатор. С други думи, при пускане кондензаторът трябва да бъде голям, а при работа малък, защото ако остане голям, полето е елиптично и във въртящия момент ще има тласъци. Ако пък се изключи напълно, въртенето ще бъде кръгово, но мощността – малка. Всичко това се отнася за случая, когато двигателят остане свързан в “звезда” т.е. мостчетата са хоризонтално от долната или от горната страна.
Моят вариант отговаря на свързване в “триъгълник”. Захранва се една от фазите с 220V, а другите две се свързват последователно и изпълняват ролята на пускова намотка. За да се дефазира полето, създадено от тях, поставяш последователно кондензатор. При достатъчно голям капацитет, двигателят ще се развърти. При развъртян двигател обаче, капацитетът трябва да се намали така, че при въртенето да не се получават пулсации. Показател за това е загряването на корпуса, както и токът на празен ход. |
|
Върнете се в началото |
|
|
Viper Опитен потребител
Регистриран на: 01 Мар 2004 Мнения: 212
|
Пуснато на: Сря Юни 22, 2005 11:52 Заглавие: |
|
|
Господин Сапунджиев и сега ако не го направи при твоето обяснение май никога няма да може. |
|
Върнете се в началото |
|
|
madjurov Опитен потребител
Регистриран на: 09 Юни 2005 Мнения: 175 Местожителство: Русе
|
Пуснато на: Сря Юни 22, 2005 12:24 Заглавие: |
|
|
Ако си запази разсъдъка! Че с тия въртящи се магнитни полета... _________________ Бъдете здрави! |
|
Върнете се в началото |
|
|
Stoy40 Опитен потребител
Регистриран на: 21 Окт 2004 Мнения: 3148 Местожителство: Sofia
|
Пуснато на: Сря Юни 22, 2005 15:01 Заглавие: |
|
|
По грозно не бях чертал... |
|
Върнете се в началото |
|
|
|
|
Не Можете да пускате нови теми Не Можете да отговаряте на темите Не Можете да променяте съобщенията си Не Можете да изтривате съобщенията си Не Можете да гласувате в анкети
|
|